اقدامات لازم قبل و بعد از میکرونیدلینگ
اقدامات لازم قبل و بعد از انجام میکرونیدلینگ
میکرونیدلینگ برای جوانسازی و هموارسازی پوست استفاده می شود، و برای انواع پوست بی خطر است. میکرونیدلینگ روشی است که با تحریک کلاژن سازی باعث ترمیم پوست آسیب دیده می شود. در میکرونیدلینگ تعدادی سوزن بسیار ظریف و استریل با عمق و سرعت تعیین شده توسط پزشک براساس نوع پوست مشخص می­گردد، و به طور همزمان وارد لایه دوم پوست می­شوند. در این زمان سیستم ایمنی بدن فعال شده و سبب افزایش انتشار و تولید رشته­‌های کلاژن و الاستین و همچنین افزایش ضخامت لایه اول پوست می­گردد.

اقدامات لازم قبل از انجام میکرونیدلینگ

آماده سازی پوست برای انجام میکرونیدلینگ باعث می‌‌شود که شما نتایج خوبی را به دست بیاورید زیرا پوستی که سالم است بهتر به درمان جواب می‌‌دهد و نتایج بهتری به دست می‌‌آید و در نتیجه این نتایج ماندگاری بیشتری خواهند داشت. سلول‌های پوست برای اینکه عملکرد خوبی داشته باشند نیاز به مواد مغذی دارند. حدود ۴ تا ۶ هفته قبل از درمان و مراقبت‌های لازم برای آماده سازی پوست را شروع کنید.
  • تا دو هفته قبل از درمان از لیزر موهای زائد و استفاده از آی پی ال خودداری نموده و در معرض نور خورشید یا آفتاب سوختگی قرار نگیرید.
  • ۵ تا ۷ روز قبل از درمان از موم انداختن، استفاده از کرم موبر یا الکترولیز در قسمتی که باید درمان شود خودداری نمایید.
  • حدود ۵ تا ۶ روز قبل از درمان از محصولات موضعی که باعث افزایش حساسیت پوست می‌شوند استفاده نکنید از جمله این محصولات عبارتند از: رتینوئیدها، داروهای آنتی بیوتیک موضعی، لایه بردارها و اسیدهای که باعث خشک شدن و ملتهب شدن پوست می‌شوند.
  • ۳ روز قبل از درمان داروهای ضد التهاب از قبیل ایبوپروفن، ادویل و .... مصرف نکنید، زیرا این داروها باعث ایجاد تداخل در فرآیند التهابی طبیعی بدن که برای جوان سازی پوست ضروری است، می گردند.
  • در روز انجام درمان، از شیو کردن پوست خود خودداری کنید زیرا باعث ایجاد التهاب در پوست می شود. اگر در محل انجام درمان موهای زیادی وجود دارد یک روز قبل از مراجعه برای درمان شیو را انجام دهید.
  • قبل از انجام درمان اگر مبتلا به زگیل یا ضایعات پوستی هستید، حتما در جهت درمان آن اقدام نمایید. اگر شما مدام تبخال می‌‌زنید قبل ازانجام درمان از داروهای ضد ویروس استفاده کنید. حتما در این جور موارد با پزشک خود مشورت نمایید.

اقدامات لازم در روز انجام میکرونیدلینگ

• پوست شما باید کاملاً تمیز باشد و هیچ گونه لوسیون، کرم، لوازم آرایشی، کرم پودر، ضد آفتاب یا عطر روی آن وجود نداشته باشد.
  • اگر دارویی مصرف می‌کنید، حتماً به پزشک خود اطلاع دهید.
  • اگر در ناحیه مورد درمان هرگونه خالکوبی (تتو) وجود دارد، به پزشک خود اطلاع دهید.

میکرونیدلینگ
اقدامات لازم بعد از انجام میکرونیدلینگ

• حالت قرمزی و سوزش پوست ایجاد شده بعد از انجام درمان، شبیه آفتاب سوختگی خواهد بود. قرمزی و حساسیت پوست به طور قابل توجهی طی ۲۴ ساعت کم می شود. بقیه عوارض کوتاه مدت شامل خارش، ناراحتی، خونریزی های کوچک، کبودی و تیرگی محل درمان مشاهده می شوند. پوست شما پس از درمان خشک شده و نسبت به لمس کردن حساس خواهد شد.
  • در صورت سوزش، التهاب و خارش می توانید از اسپری آب استفاده کنید.
  • پیش از خواب یا چند ساعت پس از درمان صورتتان را بشویید. از یک شوینده بسیار ملایم استفاده نمایید. پوست را با آب ولرم ماساژ دهید تا سرم و خون خشک شده باقیمانده روی پوست شسته شود. این کار باعث بهبود ظاهر پوست و ورود آن به فاز ترمیم می شود.
  • به مدت ۲۴ ساعت پس از درمان به علت باز بودن منافذ پوست خود از دوش آب داغ، حمام بخار، جکوزی، سونا و انجام دادن فعالیت‌هایی که باعث ایجاد تعریق می گردند خودداری نموده و در صورت ادامه دار شدن التهاب تا ۴۸ ساعت از انجام این موارد اجتناب نمایید.
  • بهتر است تا ۲۴ ساعت پس از انجام میکرونیدلینگ از لوازم آرایشی ، کرم های مراقبتی و ضد آفتاب استفاده نکنید. بسیاری از برس های مورد استفاده حاوی باکتری هایی هستند که ممکن است در حالت پیش از ترمیم پوست باعث ایجاد عفونت شوند پس بهتر است از آن ها استفاده نشود.
  • بهتر است به پشت بخوابید و چند عدد بالش را زیر سر خود قرار دهید تا از میزان درد و تورم صورت شما کاهش پیدا کند.
  • تا یک هفته پس از درمان، داروهای ضد التهاب از قبیل ایبوپروفن یا ادویل مصرف نکنید.
  • از ماساژ صورت با یخ خودداری نمایید چون این محصولات باعث ایجاد اختلال در فرآیند التهابی بدن (که برای جوان سازی پوست ضروری است) می‌شوند.
  • سعی نمایید تا دو هفته پس از درمان به مدت طولانی در مقابل نور آفتاب قرار نگیرید و از برنزه کردن پوست خود اجتناب نمایید. در صورت لزوم بعد از گذشت ۲۴ ساعت پس از درمان حتماً به طور منظم از کرم ضد آفتاب با عیار حفاظتی ۳۰ یا بالاتر استفاده کنید و هنگامی که در مقابل نور آفتاب قرار می‌گیرید از کلاه استفاده نموده و هر دو ساعت یک بار کرم ضد آفتاب خود را تمدید نمایید.
  • در صورت نیاز با مشورت پزشک می‌توانید از مسکن برای تسکین درد استفاده کنید.
  • مصرف آناناس تازه، آب آلبالوی تازه، مصرف ماهی سالمون، سوپ مقوی، مصرف مکمل کلاژن تا دو هفته پس از درمان باعث تسریع فرآیند بهبود می شوند ولی از مصرف لبنیات و محصولات حاوی قند و گندم خودداری نمایید.
  • ۳ تا ۵ روز پس از درمان فرایند پوسته ریزی شروع می‌شود و پوست شما دچار خشکی شده و پوست پوست می شود، این امر به علت تغییراتی است که در سلول‌های پوستی به وجود آمده است. از دستکاری کردن، کندن پوسته‌ها، خاراندن یا ماساژ دادن قسمتی که تحت درمان قرار گرفته است خودداری نموده و اجازه بدهید پوست قدیمی به طور طبیعی جدا شود. اما همیشه به کمک سرم هیالورونیک (و محصولات توصیه شده توسط پزشک) صورت خود را مرطوب نگه داشته و در صورت خشکی بیش از حد پوست، در صورت نیاز هر دو ساعت یک بار از یک محصول آب رسان قوی استفاده نمایید.
  • به مقدار زیاد آب مصرف کنید. مصرف آب به مقدار کافی قبل و بعد از درمان می‌تواند به تسکین پوست و افزایش سرعت جوان سازی آن کمک کند.
به هیچ عنوان نگرانی در رابطه با عفونت بعد از میکرونیدلینگ نداشته باشید، زیرا احتمال بروز عفونت بسیار کم می باشد و شکافت های ایجاد شده به سرعت بهبود می یابند.
نرم افزار مدیریت کلینیک پوست مو زیبایی لیزر