• 021-28421706(گویا)
  • 09125228704
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
اقدامات قبل و بعد از انجام لیزر
اقدامات لازم قبل از لیزر موهای زائد

۴ هفته قبل از درمان؛ از انجام اپیلاسیون، کندن موها، بلیچ (سفید کردن پوست) یا استفاده از کرم‌های رفع موهای زائد یا الکترولیز در ناحیه‌ی درمان پرهیز کنید. یک ماه قبل از لیزر از داروهای لایه ‏بردار استفاده نشود. این فعالیت‌ها می‌توانند کارایی درمان شما را کاهش دهند.

از قرارگیری مستقیم در معرض نور خورشید اجتناب کنید؛ در صورت عدم امکان از کرم ضدآفتاب با حداقل  SPF30  استفاده نمایید. یک تا دو هفته قبل از درمان از برنزده کردن اجتناب کنید.

۲۴ ساعت قبل از درمان ناحیه درمان را با تیغ بتراشید. استفاده از کرم موبر اگر چه مانعی ندارد ولی به دلیل احتمال بروز واکنش‌های حساسیتی بهتراست استفاده‌ نشود.

 در صورت وجود بیماری‏های فعال پوستی مثل اگزما، کهیر، زگیل، هرپس (تبخال) و جوش فعال در ناحیه مورد نظر، لیزر انجام نمی‏ شود.

 در صورت بارداری و یا اقدام برای بارداری استفاده از لیزر ممنوع است. انجام لیزر در دوران شیردهی، به دلیل اختلالات هورمونی به وجود آمده، با تأیید پزشک معالج امکان‌پذیر است.

 قبل از لیزر نباید از داروهای گیاهی یا شیمیایی رقیق کننده خون استفاده کنید.

 قبل از لیزر نباید قرص های ضد التهاب مصرف نمایید.

اگر دچار اختلالات هورمونی، مشکل تیروئید، تنبلی تخمدان و یا کیست تخمدان هستید، قبل از اقدام به لیزر باید این بیماری ها را درمان کنید، زیرا این موراد باعث بازگشت موهای زائد بعد از لیزر می شوند.
لیزر موهای زائد- اقدامات لازم در روز لیزر موهای زائد
اقدامات لازم در روز لیزر موهای زائد

روز درمان، باید اقدامات زیر صورت گیرد:

 هرگونه لوسیون، مواد آرایشی و خوشبوکننده‌ را از ناحیه تحت درمان پاک کنید.

لباس گشاد بپوشید تا ناحیه مورد نظر به راحتی جهت درمان قابل دسترس باشد؛ لباس‌های تنگ یا زبر در صورتی که پوست پس از درمان حساس شود، ایجاد ناراحتی می‌کنند.

در صورت تزریق ژل و بوتاکس، حتماً به اپراتور اطلاع داده شود.
 
اگر بیماری خاصی دارید و یا از داروی خاصی استفاده می کنید، قبل از انجام لیزر باید این موارد را حتما به پزشک خود اطلاع دهید.

در زمان لیزر ممکن است کمی احساس سوزش یا گزیدن داشته باشید؛ برای راحتی شما در کلینیک یک کرم بی‌حس‌کننده موضعی موجود می‌باشد. باید ۳۰ دقیقه پیش از درمان در محل حاضر شوید تا بتوانید از این کرم استفاده کنید.
مراقبت‌های بعد از لیزر موهای زائد
مراقبت‌های بعد از لیزر موهای زائد

اگر احساس درد دارید (برخی افراد دارای پوست بسیار حساس ممکن است این حالت را تجربه کنند)، یک روش مناسب برای تسکین آن استفاده از کیسه یخ می‌باشد. کیسه یخ را روی ناحیه‌ی مورد نظر قرار دهید تا درد کمتر شده یا برطرف شود.

بعضی از بیماران بلافاصله دچار قرمزی و تورم بر روی ناحیه‌ی درمان می‌شوند، که شبیه به آفتاب‌سوختگی است. گاهی اوقات تاول و پوسته‌هایی نیز ممکن است شکل بگیرند. این علائم پس از گذشت چند ساعت از بین می‌روند و نیازی به درمان زخم پس از لیزر نمی‌باشد، هرچند مرطوب‌کننده‌هایی ماند ژل آلوئه‌ورا تسکین‌دهنده خواهند بود.

پس از درمان باید در نواحی غیر پوشیده پوست از کرم ضدآفتاب استفاده کرد زیرا پس از لیزر موهای زائد، پوست در برابر اشعه ماورا بنفش خورشید آسیب‌پذیر می‌شود همچنین پوست مستعد تیره شدن می‌گردد که می‌تواند منجر به غیر یکنواخت شدن رنگ پوست و برخی آسیب‌های پوستی شود. برای پرهیز از این آسیب از یک کرم ضد آفتاب مناسب استفاده نمایید بطوری که حداقل SPF30 باشد.

تا ۴۸ ساعت پس از درمان با لیزر از حرارت اجتناب کنید. بنابراین باید از رفتن به سونا، اتاق بخار و دوش آب داغ پرهیز کنید.

بعد از لیزر آب فراوان بنوشید.

اگر درمان لیزر روی صورت‌تان انجام شده است به مدت ۴۸ ساعت از مواد آرایشی استفاده نکنید زیرا باعث مسدود شدن منافذ و تحریک پوست می‌شوند. همچنین اگر از پمادهای موضعی یا داروهای ضدآکنه استفاده می‌کنید بهتر است تا ۴۸ ساعت آنها را کنار بگذارید.

کارایی روش لیزر موهای زائد مستلزم این است که فولیکول‌ها دست ‌نخورده باشند بنابراین در بین جلسات درمان، بهتر است از لمس کردن موهای خود پرهیز کنید. این کار به معنی اجتناب از کندن مو یا اپیلاسیون آن است. بنابراین اگر در این فاصله نیاز به از بین بردن موهای خود داشتید از تیغ استفاده کنید. تیغ کشیدن روی پوست فولیکول‌های مو را دست نخورده باقی می‌گذارد. ممکن است که در بین جلسات درمان نیاز به تیغ کشیدن داشته باشید اما با گذشت زمان نیاز به آن کمتر می‌شود. تا زمانی که تمام جلسات درمانی به اتمام نرسیده‌اند از اپیلاسیون، کندن مو، ‌بلیچ یا کرم‌های رفع موهای زائد یا الکترولیز بر روی ناحیه درمان پرهیز کنید و به مدت یک تا سه روز پس از درمان نیز در صورت وجود تاول یا پوسته پوسته شدن بر روی پوست تیغ نکشید.

کرم‌های سفیدکننده و آلفاهیدروکسی‌اسید باید تا زمانی که پوست حالت طبیعی خود را پیدا می‌کند، کنار گذاشته شوند. تمیز و مرطوب کردن پوست بصورت ملایم را می‌توان بلافاصله پس از درمان شروع کرد.

در طول جلسات درمان، مصرف داروهای پوستی و خاص باید تحت نظر اپراتور باشد.

تعداد جلسات و میزان نتیجه‏ گیری با توجه به ناحیه، رنگ پوست و نوع ضخامت مو متغیر است. تمامی جلسات لیزر با فاصله زمانی بین 4 تا 6 هفته، طبق نظر پزشک مشخص می ‏شود. اگر پیش از جلسات تعیین شده، رویش مو متوقف شد، جلسات لیزر نباید قطع شود. در صورت لزوم، جلسات بعدی در فواصل زمانی 2 الی 4 ماه یکبار و در نهایت هر 6 ماه یکبار تا یک سال تمدید ‏شود.
 
نرم افزار مدیریت کلینیک پوست مو زیبایی و لیزر