• 021-28421706(گویا)
  • 09125228704
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

توصیه هایی برای قبل و بعد از انجام تزریق بوتاکس

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 
توصیه های بوتاکس برای قبل از تزریق
توصیه های برای قبل از تزریق بوتاکس

۷ الی ۱۰ روز پیش از تزریق از مصرف آسپرین و دیگر داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (مانند ایبوپروفن)، روغن ماهی و دوز بالای ویتامین E خودداری کنید. این موارد می‌توانند باعث افزایش احتمال خونریزی و کبودی شوند. مصرف مولتی‌ویتامین‌های معمولی و استامینوفن بلامانع است.

تا حداقل ۲۴ ساعت پیش از تزریق از مصرف الکل پرهیز کنید.

از توصیه های بوتاکس این است که نباید پوست خود را وکس یا اپیلاسیون کنید و نباید بند بیندازید. استفاده از کرم‌های موبر و بلیچینگ پوست نیز مجاز نیست.

اگر فکر می‌کنید در طول جلسه‌ی درمانی احساس ناخوشایندی دارید، می‌توانید با مشورت پزشک، ۱ ساعت قبل از مراجعه به کلینیک استامینوفن بخورید.

اگر سابقه‌ی تبخال زدن دارید، حتماً در جلسه‌ی مشاوره به پزشک خود بگویید. معمولاً برای جلوگیری از عود بیماری، به شما داروهایی داده می‌شود که باید یک هفته قبل از تزریق مصرف کنید.

از مهم‌ترین توصیه های بوتاکس این است که پوست شما نباید دچار آفتاب سوختگی شود.

 7 الی ۱۰ روز پیش از تزریق از مصرف آسپرین، ایبوپروفن، روغن ماهی و دوز بالای ویتامین E خودداری کنید ، چون مصرف این موارد می‌توانند باعث افزایش احتمال خونریزی و کبودی شوند. استفاده از مولتی‌ ویتامین‌های معمولی و استامینوفن اشکالی ندارد.

تا حداقل ۲۴ ساعت پیش از تزریق از مصرف الکل خودداری کنید.

استفاده از وکس یا اپیلاسیون ، کرم های موبر و بلیچینگ پوست و بند مجاز نمی باشد.

اگر سابقه‌ی تبخال زدن دارید، حتماً در جلسه‌ی مشاوره به پزشک خود اطلاع دهید.

از مهم‌ترین توصیه های بوتاکس این است که پوست شما نباید دچار آفتاب سوختگی شود.
توصیه های بوتاکس برای بعد از تزریق
توصیه های برای بعد از تزریق بوتاکس
 

72 بعد از انجام تزریق با آب تمیز و آب ملایم صورت خود را بشویید و پوست تمیز شده را به آرامی خشک کنید. در هنگام لمس کردن محل تزریق، حتما باید دستان شما تمیز باشد.

تا 24 ساعت بعد از انجام تزریق نباید از مواد آرایشی استفاده کرد.

بهتر است 1 الی ۲ ساعت بعد از تزریق، عضلاتی که تحت تاثیر بوتاکس قرار گرفته اند را حرکت و تمرین دهید. تحرک این عضلات باعث می‌شود که بوتاکس سریع‌تر جذب عضله شود. البته اگر این کار را فراموش کنید، مشکلی پیش نمی‌آید.

نتایج تزریق بوتاکس ممکن است ۱۴ روز بعد مشخص می شود. معمولاً ۴ الی ۵ روز بعد از تزریق متوجه نتیجه تاثیر تزریق بر روی پوست خود خواهید شد. ولی اثرگذاری کامل بوتاکس که منجر به از دست رفتن قدرت عضلات و از بین رفتن خطوط صورت می‌شود، فرآیندی زمان‌بر می باشد.

تا ۲ الی ۴ ساعت بعد از تزریق، محل تزریق را لمس نکنید و نمالید. همچنین دراز نکشید و خم نشوید.

تا یک روز بعد از تزریق ورزش نکرده و از شرایطی که باعث تعریق می‌شوند، دوری نمایید.

احتمال ایجاد تورم یا کبودی خفیف در محل تزریق وجود دارد. البته این عوارض موقتی هستند و معمولاً بعد از چند ساعت از بین خواهند رفت.

تا حداقل ۱۴ روز بعد از تزریق، از انجام لایه‌برداری، میکرودرم، ماساژ صورت و … پرهیز نمایید.
استفاده از ضد آفتاب روزانه نیز فراموش نشود.

تزریق بوتاکس یک عمل موقت است و در دفعات اول تزریق ممکن است که نتایج آن تقریباً 3 الی 4 ماه باقی می ماند ولی اگر نوبت‌های تزریق خود را با بازه ای که توسط پزشکتان توصیه کرده است انجام دهید، مدت زمان باقی ماندن اثرات تزریق ممکن است تا بیشتر از 4 ماه ادامه پیدا کند.
نرم افزار مدیریت کلینیک پوست مو زیبایی و لیزر